Recenzia: Démonov anjel - Michaela Ella Hajduková

apríla 30, 2020

AUTOR: Michaela Ella Hajduková
NÁZOV: Démonov anjel
POČET STRÁN: 496

Temný záver bude vášnivý a anjelsky krásny. Ponorte sa do príbehu Amadea a Alessandry, ktorý má od začiatku neistý koniec.
Nekonečný život je pre Amadea po náhlom odchode jeho lásky len trápením. Návrat Alessandry však zmení úplne všetko. Amadeo si vyberá strastiplnú cestu, pričom netuší, že svoju lásku si berie so sebou. Jeho púť vedie prvou svetovou vojnou, ale aj bohémskym Parížom, svetom bohatých i chudobných. Ich svety sú však rozdielne ako svetlo a tma. Dokážu k sebe nájsť cestu, ktorú kedysi stratili? Je to vôbec možné? Ich láska sa zdá byť nemožnejšia ako kedysi a tajný a zakázaný vzťah je zatiaľ jediným východiskom.
„Dávaj si pozor. Ste ako dve strany jedného vesmíru, skôr či neskôr jeden z vás toho druhého ovládne.“
„Som ochotná risknúť to.“
Krásne zlo navyše nespí a uzurpuje si právo na všetko, čo bolo kedysi jeho. Pokojným svetom zadujú temné vetry a ten Alessandrin môže naveky skončiť v troskách. Spejú Alessandrin svet i jej láska k zániku?

Michaela Ella Hajduková sa na slovenskom knižnom trhu pohybuje už nejakú tú dobu. Na konte má viac než desať kníh, ktoré medzi čitateľmi zaznamenali veľký úspech. Hádam jej najúspešnejšou knihou je práve vojnový román ZlatovláSSka, z ktorého sa stal bestseller. Ako je u Michaely Elly Hajdukovej známe, autorka veľmi rada vo svojej tvorbe experimentuje. Venuje sa všemožným témam a žánrom, no napriek tomu zostáva verná histórii, ktorú do svojich kníh vždy veľmi rada zakomponuje. Príkladom je aj dvojdielna séria Rekviem pre anjela. Jedná sa o eroticko-mysterióznu sériu, ktorej prvý diel vyšiel na jeseň minulého roka. Jedná sa o román, ktorý bol príjemným spestrením autorkinej tvorby. Mňa osobne kniha veľmi zaujala a po jej prečítaní som sa tešil na pokračovanie. To sa mi do rúk dostalo na jar tohto roka. Pri Michaele Elle Hajdukovej som už zvyknutý na výborne spracované príbehy, ktorým dokopy nič nechýba, a preto som sa do záveru tejto série pustil s naozaj veľkým očakávaním. Avšak, nebol som z knihy až taký odvarený, ako som čakal.

V závere eroticko-mysterióznej dilógie Rekviem pre anjela ponúka Michaela Ella Hajduková príbeh, ktorý je temnejší a vášnivejší. Do popredia sa nám znova dostávajú postavy Alessandra a Amadeo. Návrat Alessandry zmení všetko. Amadeo je vďaka láske k nej schopný vzdať sa svojho pôvodného života, sám si však uvedomuje, že sa vydáva na strastiplnú cestu. Pre lásku je však ochotný spraviť hocičo. Oplatí sa však Amadeovi vydať sa na túto cestu? Dokáže ich láska prežiť útrapy, ktoré zmietajú ich krajinu?

Samotný problém knihy vidím už na jej začiatku. Napriek tomu, že kniha Démonov anjel je erotického žánru, autorka na samotnom začiatku knihy príliš tlačila na pílu. Na rozhraní tridsiatich strán mali hlavní protagonisti príbehu hneď niekoľkokrát sex, čo podľa mňa príbehu tak trocha uškodilo. Hoci je kniha práve takéhoto žánru, predsa len, niekedy je menej viac. Samotné scény pôsobili silene a menej dôveryhodne. Avšak v momente, keď autorka upustila od týchto niekoľkonásobných sexuálnych radovánok, príbeh sa začal uberať štýlom, ktorý je pre Hajdukovej knihy typický a ktorý mám tak veľmi rád. Autorka v ňom upustila uzdu svojej fantázii a príbeh sa tak stal neskutočne napínavý, zaujímavý a dokonca ešte viac prepracovaný, ako tomu bolo v prípade knihy Rekviem pre anjela. Hoci aj v tomto prípade autorka zapája do knihy erotiku, je to už v menšom množstve, vďaka čomu spĺňa svoj cieľ. Knihu tak nebudete vedieť pustiť z rúk a jej stránky budete obracať jednu za druhou, s cieľom zistiť, ako sa bude príbeh ďalej vyvíjať a ako následne skončí.

Druhá polovica Démonovho anjela sa viac zameriava na Amadea. Do popredia sa dostáva jeho minulosť, pocity a myšlienky. Hajduková nás vďaka tomu znova prenesie hneď do niekoľkých minulých životov Amadea. Vďaka tomu sa do popredia znova dostávajú dejové línie odohrávajúce sa v minulosti, ktoré sú pre autorkinu tvorbu typické. A tu vidím druhý menší problém, ktorý kniha má. Týchto dejových línii je v príbehu hneď niekoľko a niektoré z nich sú zbytočne dlhé, a preto evokujú pocit, že sú len akousi výplňou v príbehu. Boli to najmä posledné dve dejové línie, ktoré ak by autorka skrátila, pôsobili by omnoho svižnejšie a zaujímavejšie. Avšak, po skončení týchto dejových línii sa autorka znova vrátila do súčasnosti, ktorá bola plná napätia a ponúkla čitateľovi nečakaný koniec.

V porovnaní s prvým dielom autorka priniesla v knihe omnoho temnejší príbeh. Zas a znova sa dostávame do prostredia plného Inkubov a Sukúb. Hajduková sa v knihe venuje hneď niekoľkým témam, ktoré príbeh výrazne oživujú a umožňujú tak autorke realizovať sa v ňom, vďaka čomu sa príbeh uberá rôznymi smermi a pôsobí pestrejšie. Autorka sa v príbehu pohráva s napätím, ktoré miestami stupňuje a miestami uberá, vďaka čomu má dej rýchly spád.

Pre Michaelu Hajdukovú je typický jednoduchý štýl písania, ktorý dominuje aj tejto knihe. Autorka v ňom miestami zároveň využíva kvetnaté opisy prostredia, najmä v prípade minulých dejových línii. Dej knihy má však napriek tomu rýchly spád a kniha sa tak dobre číta.
Čo sa týka postáv, tie boli zas a znova vykreslené výborne. Autorke sa ako vždy podarilo postavám vdýchnuť život, vďaka čomu pôsobia reálne. Či už to bol Amadeo, Alessandra, alebo Asmodeus.

Hoci je záver tejto dilógie temnejší a vášnivejší, ako tomu bolo v prípade prvej knihy, musím povedať, že práve Rekviem pre anjela ma bavil o čosi viac. Zatiaľ čo prvý diel mi prišiel priam bezchybný, v prípade Démonovho anjela sa už nejaké tie trhliny našli. Napriek tomu je to však séria, po ktorej by ste mali siahnuť, pretože autorka priniesla na slovenský knižný trh čosi, čo tu ešte nebolo a pravdepodobne už asi ani nebude. Knihu hodnotím 4/5.