Recenzia: Rozhodnutie - Michaela Zamari

AUTOR: Michaela Zamari
NÁZOV: Rozhodnutie
VYDAVATEĽSTVO: vydané na náklady autorky
ROK VYDANIA: 2019
POČET STRÁN: 344

Napínavý román, v ktorom nechýba vášeň, dobrodružstvo, erotika a láska!
Raven si už ani nepamätá, kedy si naposledy dopriala výdatný oddych. Odkedy mladšiemu bratovi Troyovi supluje rodičov, jej život sa obmedzil len na svadobný salón – zdroj jej príjmu, domáce práce a sem-tam spestrenie v miestnom bare.
Je načase dožičiť si zaslúženú dovolenku, ktorú Troy dostane ako darček na svoje osemnáste narodeniny.
Mestečko v americkom Utahu vymenia na pár dní za exotickú Malajziu, pričom netušia, ako veľmi im zdanlivo neškodný výlet zmení život.
Z minúty na minútu sa dovolenka mení na väzenie pod prísnym dohľadom tajomného cudzinca. Vpadne im do života, je neoblomný, príliš mocný a vie o nich podozrivo veľa. Jeho príchod vyvolá v Raven smršť pocitov.
Neznámy muž má iba jediný cieľ – ochrániť Raven. So svojimi dôvodmi sa jej nechce zveriť a ona sa tvrdohlavo odmieta podvoliť bez boja. Dokáže však príťažlivý cudzinec ovládať svoju túžbu po temperamentnej žene, ktorú by si nemal pripustiť k telu?
Spoločný nepriateľ síce spojil ich cesty, ale čo ak je jediný, kto ich môže navždy rozdeliť? Zvládnu ochrániť jeden druhého aj pred touto hrozbou?

Debutovala v roku 2017 románom Šéf môjho šéfa. O rok nato vydala jeho pokračovanie a následne aj knihu Posledný džentlmen, v ktorej rozpráva príbeh o svojej strastiplnej ceste k vydaniu debutovej knihy. Tento rok si autorka pre čitateľov pripravila román s prvkami trileru, ktorý hovorí o tom, že niekedy aj to najmenšie rozhodnutie môže zmeniť život najviac, a už o mesiac sa vo svojej novej knihe znova vráti k sérii Šéf môjho šéfa. Reč je o Michaele Zamari, ktorá si od vydania svojho debutu vybudovala slušnú čitateľskú základňu, ktorá sa každou novou knihou čoraz viac zväčšuje. Jej, zatiaľ najnovšia vydaná, kniha Rozhodnutie je podľa autorkiných slov knihou, v ktorej si sama sebe nastavila vysokú latku. A ja so slovami autorky súhlasím na sto percent. Pretože Rozhodnutie je kniha, v ktorej sa autorke podarilo skĺbiť prvky viacerých žánrov do jednej knihy tak, že vytvorili nesmierne pútavý príbeh, ktorý si vás získa už na prvých stranách a bude si vás držať až po tú poslednú.

Hlavnou hrdinkou štvrtého románu Michaely Zamari je Raven, ktorá je spolu so svojím bratom na dovolenke v Malajzii. Stretáva sa tam so sympatickým Wyattom, ktorý obom súrodencom vpadne do života s cieľom ochrániť ich. Vie toho o nich až príliš, no oni o ňom nevedia absolútne nič. Nechce sa im zdôveriť s tým, prečo ich chráni a ani pred kým. No jedno je isté. Ako rýchlo ich nepriateľ spojil, tak rýchlo ich dokáže od seba aj oddeliť. Záleží už len na nich dvoch, či sa proti nemu postavia alebo nie.

Musím sa priznať, že do tejto knihy som šiel s naozaj veľkými očakávaniami. Keďže pred touto knihou som prečítal knihu Šéfom môjmu šéfovi, ktorá sa mi veľmi páčila a o ktorej som dovtedy tvrdil, že je to najlepšia autorkina kniha, pozitívne reakcie ku knihe Rozhodnutie moje očakávania ešte viac zvýšili. A už po prvých prečítaných stranách som vedel, že táto kniha bude naozaj stáť zato.

To, že kniha obsahuje prvky trileru potvrdzuje autorka už na začiatku knihy, keď sa Raven stretáva Wyatta. Autorka vytvára okolo Wyatta tajomno a zároveň sa pohráva s napätím, a preto čitateľ túži obracať stránky jednu za druhou s cieľom zistiť, ako sa bude príbeh vyvíjať ďalej a či sa situácia bude ďalej vyhrocovať. Lenže príbeh ďalej prebieha pozvoľna a takéto neustále striedanie napínavých častí s tými voľnejšími prebieha počas celej knihy. Autorka si jednak udržiava čitateľovu pozornosť, ale taktiež si tým zabezpečila to, aby príbeh neskončil priskoro.

Tým, že autorka zakomponovala do knihy prvky viacerých žánrov, príbeh nepôsobil nudne a bol zaujímavý. Úprimne, nečakal som, aby prvky toľkých žánrov vytvorili po ich spojení tak pútavý príbeh, keďže spojenie erotiky, trileru a dobrodružného románu nemusí na prvý pohľad vyzerať extra lákavo. No autorke sa to podarilo a jej príbeh dýcha napätím, dobrodružstvom a dávkou vzrušenia.

Kto aspoň trocha pozná autorku tak vie, že Michaela Zamari miluje cestovanie. Svoju lásku k cestovaniu pretavila do všetkých svojich kníh, no v tejto je to cítiť najviac. A nie je to len preto, lebo značná časť príbehu sa odohráva v Malajzii, ale taktiež aj kvôli tomu, že autorka veľmi pekne vykreslila danú krajinu, vďaka čomu pôsobila reálne a dôveryhodne a nie len tak povrchne.

Ako aj pri iných autorkiných knihách, aj kniha Rozhodnutie je napísaná jednoducho a pútavo. Autorka využíva jednoduchý štýl rozprávania príbehu, ktorý dopĺňa pestrými opismi prostredia a množstvom dialógov, a preto sa kniha dobre číta.
Čo sa týka postáv, tie boli skvelo vykreslené. Pod autorkiným perom získali postavy jasné črty a pôsobia tak reálne. Mňa osobne najviac zaujali postavy: Raven, Wyatt, Troy a Amanda. Tieto postavy sa v príbehu vyskytovali najčastejšie, a preto sa autorke podarilo vykresliť ich najlepšie. Čitateľovi tak prídu omnoho sympatickejšie oproti iným postavám, ktoré sa v knihe vyskytujú len občas a rýchlejšie si ich obľúbi. Či už je to tvrdohlavý Wyatt, ešte tvrdohlavejšia Raven, „odvážny“ Troy či priateľská Amanda.

Ako povedala autorka, Rozhodnutie je kniha, v ktorej si nastavila vysokú latku. Kniha obsahuje všetko, čo by dobrý román mal mať a dokonca toho má ešte viac. Pútavý príbeh, zaujímavé prostredie a skvelo vykreslené postavy. Nebojím sa povedať, že práve táto kniha je zatiaľ autorkinou najlepšou knihou. Knihu hodnotím 5/5 a som naozaj zvedavý, čo prinesie autorka čitateľom vo svojej augustovej novinke.

Knihu si môžeš zakúpiť kliknutím TU a ak sa chceš o tejto sympatickej spisovateľke dozvedieť viac, tak klikaj TU.