Recenzia: Anjel - Tiffany Reisz

marca 21, 2021

AUTOR: Tiffany Reisz
NÁZOV: Anjel (The Angel)
VYDAVATEĽSTVO: Zelený kocúr (Harlequin Books S.A)
ROK VYDANIA: 2020 (2012)
PREKLAD: Miriam Ghaniová

Žiadna stopka nedokáže ochrániť srdce. Slávna autorka erotických románov a profi dominatrix Nora Sutherlinová urobí čosi, čo by inak nikdy nespravila: ukryje sa do ústrania vidieka. Jej hostiteľ, hriešne bohatý Griffin Fiske, muž bez zábran, je Norinou prítomnosťou vo svojom prepychovom sídle nadšený. Ešte viac ho poteší, že si so sebou priviedla mladého, neskúseného a anjelsky očarujúceho Michaela. Michael, ktorého Nora drží pod svojimi ochrannými krídlami, je síce tajomný, ale nie natoľko ako Norin večný milenec Søren. Čo sa dozvieme o tomto vzrušujúcom vzťahu poznamenanom duševnými aj telesnými jazvami? Aká žena sa to neustále obšmieta okolo Sørena? A prečo sliedi okolo farára? Aké tajomstvá ukrýva Michael? Môže láska zdolať bolesť?

Tiffany Reisz je úspešná americká autorka erotických románov. Na konte má už niekoľko desiatok kníh, no najväčší úspech autorka zožala sériou Rodení hriešnici. Z jej tvorby sa dokopy predalo viac než 500 000 výtlačkov po celom svete a jej tvorba získala niekoľko prestížnych ocenení. Úspechy tejto autorky si všimlo aj vydavateľstvo Zelený kocúr, ktoré v roku 2018 prinieslo na náš knižný trh preklad knihy Siréna – prvého dielu zo série Rodených hriešnikov. V priebehu minulého roka sa na pulty kníhkupectiev dostalo aj pokračovanie, nesúce názov Anjel.
Anjel je druhá kniha zo série Rodení hriešnici, ktorá priamo nadväzuje na Sirénu, no zároveň čitateľovi ponúka trocha iný príbeh. Na čítanie tejto knihy som sa veľmi tešil, pretože už pri Siréne ma autorka veľmi milo prekvapila vystavaním príbehu a témami, ktorými sa v nej zaoberala. Preto som od Anjela očakával čosi podobné, ba dokonca som veril v to, že autorka touto knihou posunie latku. A nemýlil som sa.

V pokračovaní série Rodených hriešnikov sa úspešná autorka erotických románov Nora Sutherlinová ukryje na vidiek. Do svojho sídla ju spolu s Michaelom, neskúseným mladým chlapcom, príjme Griffin Fiske - veľmi bohatý muž bez zábran. S ich pobytom v luxusnej vile Nora postupne poodhaľuje svoj komplikovaný vzťah k farárovi Sørenovi - mužovi, ktorý je jej jedinou láskou v živote. Čo ich vzťah ukrýva? A prečo je iný, než by mal byť?
Na druhej strane príbehu vystupuje farár Søren, okolo ktorého sa začne obšmietať neznáma žena. Čo od neho vlastne chce? A čo ak jej prítomnosť dokáže zničiť Sørenu dobre rozbehnutú kariéru?

Erotické romány idú mimo mňa. Nečítam ich, pretože mám pocit, že všetky sú na jedno kopyto, a podľa môjho názoru je naozaj ťažké nájsť kvalitne napísaný erotický román. Jednou svetlou výnimkou tohto žánru je práve séria Rodení hriešnici, ktorá ma zaujala a veľmi milo prekvapila už prvým dielom, a teda knihou Siréna. V Anjelovi Tiffany Reisz pokračuje v podobnom vystavaní príbehu a práce s rôznymi prvkami erotického románu, ako tomu bolo v predošlej knihe, no tentokrát to zvládla ešte lepšie. Zatiaľ čo Siréna je kniha, do ktorej sa čitateľ spočiatku dostáva o čosi ťažšie, v prípade Anjela sa čitateľ do príbehu dostane okamžite. Do veľkej miery je o spôsobené aj tým, že už čitateľ pozná postavy a prostredie z predošlej knihy.

Anjel je kniha s jednoduchším, ale o to pútavejšie napísaným príbehom. Autorka sa znova vracia k téme BDSM, ktorá bola aj primárnou témou Sirény, no tuná už k nej pristupuje o čosi inak a vyskytuje sa tu častejšie. V tejto knihe je naozaj vidieť to, že autorka má danú tému poriadne naštudovanú a v knihe nás tak zavedie do sveta, v ktorom vystupujú dominy. Pre túto sériu nie je ani tak dôležitý príbeh, ako práve samotné vykreslenie tohto sveta a erotika ako taká.

Samotná kniha je rozdelená do dvoch dejových línii. Tá prvá sleduje Noru a Michaela žijúcich v luxusnej vile, kde sa zameriavajú na prípravu Michaela stať sa submisívnym, a tá druhá sleduje Sørena, ktorý má možnosť kariérne postúpiť vyššie, avšak kvôli svojej minulosti sa v jeho okolí začne objavovať žena, ktorá mu nedá pokoj, kým sa o ňom nedozvie všetko. Tieto dve dejové línie pôsobia na prvý pohľad diametrálne odlišne, ale majú toho veľmi veľa spoločného a skvelo sa dopĺňajú.

Podobne ako pri Siréne, aj v Anjelovi rozoberá Tiffany Reisz viacero tém. V príbehu tak dochádza k miešaniu náboženských tém s erotickými témami, či dokonca aj spoločenskými. Samotné témy sú vykreslené veľmi dobre a aj to je jeden z dôvodov, vďaka ktorým dej pôsobí na čitateľa omnoho reálnejšie a dôveryhodnejšie. Témy ako láska, sex, viera v Boha, priateľstvo a dominancia sú veľmi zaujímavým oživením príbehu.

Tiffany Reisz píše vynikajúco. Kniha je napísaná s takým citom, ktorý celému príbehu dodáva veľkú dôveryhodnosť, čo posúva knihu na úplne iný level. Autorka v knihe využíva slušné množstvo opisov, no tie sa týkajú primárne sexuálnych scén. Po zvyšok príbehu autorka z opisov uberá a zameriava sa viac na dialogickosť, vďaka ktorej má kniha rýchly spád a veľmi dobre sa číta.

Postavy sú v tejto knihe naozaj veľmi zaujímavé. Každá z nich je iná a každá z nich bojuje so svojimi vnútornými démonmi. Aj preto tieto postavy pôsobia na čitateľa o to reálnejšie a vie si tak medzi nimi nájsť o to skôr nejakého obľúbenca. Samotné postavy nie sú ploché a už zďaleka to nie sú tie prototypy postáv, ktoré nájdete vo väčšine erotických románov, ako je napríklad bad boy či naivné žieňa.

Ak máte radi erotické príbehy, ktoré do určitej miery vybočujú zo stereotypu, séria Rodení hriešnici je tá správna voľba. Už pri Siréne mi Tiffany Reisz ukázala, že erotický román môže vyzerať aj inak, než sú čitatelia zvyknutí, a v Anjelovi to len potvrdila. Knihu hodnotím 5/5.

Knihu si môžete zakúpiť kliknutím na link TU