Recenzia: Riskantná hra - Martina Jakubová

mája 16, 2020

AUTOR: Martina Jakubová
NÁZOV: Riskantná hra
POČET STRÁN: 288

Sára má pocit, že jej život pod nohy hádže iba poškodené exempláre a ona vždy skončí so zlomeným srdcom. Z posledného vzťahu vyviazne ešte horšie. Oklamaná, bez práce, strechy nad hlavou a s pár eurami na účte. To ju prinúti prijať pracovnú ponuku od muža, ktorý Sáre pripadá ako všetky jej problémy pretavené do ľudskej podoby. Lenže tá je prekliato sexi. Do jej už beztak dosť zložitého života sa navyše vracia stará láska a Sára rozohráva riskantnú hru, v ktorej niekomu na konci zostane v ruke Čierny Peter.
Začítajte sa do šteklivého príbehu a prežite so Sárou jej osudovú jazdu naplno.

Martina Jakubová sa na knižnom trhu pohybuje už tri roky. Autorka debutovala šteklivým románom Dotyky vášne, ktorý sa medzi čitateľmi stal obľúbeným. O rok nato autorka na úspech debutu nadviazala humorným románom P.S.: Hľadám chlapa. V roku 2019 si autorka pre čitateľov pripravila dojemný príbeh o tom, že lásku dvoch ľudí nedokáže rozdeliť ani rakovina. Tento rok sa autorka znova vrátila do šteklivých vôd a vydala knihu Riskantná hra.

Ak to tak zhrniem, Riskantná hra je v poradí štvrtou autorkinou knihou a zároveň aj druhou knihou, ktorú som od Martiny Jakubovej prečítal. Ako prvá sa mi dostala do rúk Líštička, ktorá sa mi veľmi páčila, a preto po vydaní Riskantnej hry som neváhal a po knihe som okamžite siahol. Hoci som už mal akú-takú predstavu o tom, čo môžem od tejto knihy očakávať, do jej čítania som napriek tomu nešiel s nejakými obrovskými očakávaniami. Kniha ma však veľmi zaujala a musím povedať, že svojou kvalitou dokonca prekonala aj Líštičku.

Sára je mladá žena, ktorá jednoducho nemá šťastie na lásku. Za sebou má už niekoľko vzťahov, všetky však boli neúspešné. Ten posledný dokonca skončil katastrofálne. Oklamaná, bez peňazí a strechy nad hlavou sa nasťahuje do bytu svojej kamarátky. Za nevšedných okolností sa jej naskytne pracovná ponuka, ktorú príjme. Je tu však jeden problém a ním je jej šéf. Muž, ktorý je priam stelesnením všetkých jej problémov, no vyzerá neskutočne dobre. Do jej života sa však postupne vracia aj stará láska, a preto sa Sára musí rozhodnúť, komu dá svoje srdce. Bude to jej stará láska, alebo jej šéf?

Martina Jakubová vytvorila príbeh, ktorý podľa môjho názoru zaujme širokú škálu čitateľov. Nielen tých, ktorí majú radi šteklivé romány, no taktiež aj tých, ktorí majú radi romány vo všeobecnosti.

Samotný príbeh spočiatku začína, dalo by sa povedať, pozvoľne. S pribúdajúcimi stranami však autorka vhadzuje hlavnú postavu do rôznych napätých situácii, ktoré sa tam striedajú jedna radosť, vďaka čomu sa dej zrýchľuje. Následne sa však dej pomaly upokojuje a autorka začína viac rozoberať vnútro hlavnej postavy. Jej zmýšľanie, správanie, myšlienky, názory... jednoducho celú jej psychiku. Aj preto sa toho dozvedáme viac o minulosti hlavnej postavy a samotný dej začína byť zaujímavejší. Paralelne sa však čitateľovi naskytá aj druhý pohľad, a to zo strany jej šéfa Tomáša. Čo mi tu však trocha vadilo a pôsobilo to chaoticky, bolo to, že v knihe nebolo vyznačené, kedy príbeh rozpráva Sára a kedy Tomáš. Ak sa však dobre ponoríte do príbehu, tak si na toto striedanie pohľadov rýchlo zvyknete.

Nebol by to však správny šteklivý román, nebyť sexuálnych scén. Tých bolo v knihe celkom dosť, napriek tomu však boli dobre vyvážené s príbehom, a preto na čitateľa nepôsobia silene.

Riskantná hra je kniha, ktorá sa tvári ako oddychový román, ktorým zároveň aj je, no taktiež v ňom autorka rozoberá viacero tém. Nevera, rodina, ktorú tvorí len jeden rodič, priateľstvo a množstvo ďalších tém. Tieto témy veľmi pekne dopĺňajú príbeh, vďaka čomu je príbeh bohatší, zaujímavejší a ukrýva v sebe viacero myšlienok. Ako aj myšlienku, že nie všetko je také, ako sa na prvý pohľad môže zdať.

Ak ste už niečo od autorky čítali, tak viete, že Jakubovej knihy sú zväčša napísané jednoducho a vtipne. Autorka má svojský štýl humoru, čo je v knihe vidieť, a aj preto sa jej knihy líšia od iných slovenských kníh rovnakého žánru. Čítanie niektorých pasáží knihy ma dokonca prinútilo aj pousmiať sa, čo sa mi pri knihách bežne nestáva. Autorka v knihe využíva veľmi málo opisov prostredia, a preto sa v knihe dostávajú skôr do popredia opisy osôb, ktoré autorke zároveň pomáhajú pri vykreslení postáv.

Z hľadiska postáv možno povedať, že sú vykreslené veľmi dobre. Samotné postavy pôsobia na čitateľa reálne, pretože v sebe majú nielen výlučne dobré, či zlé vlastnosti, ale ich kombináciu. Mňa osobe v knihe zaujali postavy: Sára, Tomáš, Magda a Eva.

Riskantná hra je kniha vhodná nielen pre milovníkov šteklivých príbehov, ale aj pre milovníkov románov obecne. Je to príbeh, v ktorom sa Martina Jakubová snaží čitateľovi prezradiť, že nech si prežijete hocičo, vždy sa objaví niekto, komu môžete plne veriť a zamilovať sa do neho bez strachu o to, že o neho prídete. Knihu hodnotím 5/5.

Knihu si môžete zakúpiť TU.