Recenzia: Osud nevyjednáva - Michaela Zamari

AUTOR: Michaela Zamari
NÁZOV: Osud nevyjednáva
VYDAVATEĽSTVO: vydané na náklady autorky
ROK VYDANIA: 2019
POČET STRÁN: 584

Ich životné cesty sa mali pretnúť už niekoľkokrát. Avšak osud má svoj vlastný časový harmonogram.
Johannes je mladý, úspešný a charizmatický Švajčiar s nadhľadom, ktorý si nenechal zničiť charakter vysokým číslom na bankovom účte. Liana je sebestačná žena, ktorá miluje cudzie jazyky, venuje sa tlmočníctvu, dabingu či videám, a popritom sa po náročnom rozchode snaží znovu nadobudnúť životnú rovnováhu pri novej rodine na Slovensku.
Týždeň na čarokrásnom ostrove v Indickom oceáne vrcholiaci svadbou ich najlepších priateľov im konečne umožní stretnúť sa.
Ich materinské jazyky sú odlišné, ale k vzájomnej príťažlivosti nie sú potrebné titulky.
Iskra preskočí takmer okamžite, no čosi vo vzduchu im bráni, aby svojim citom nechali voľný priebeh. Obaja však pocítia nový elán, príval vášne a spaľujúcu túžbu.
Johannes môže mať takmer všetko a ženu ako Liana hľadal pridlho, lenže, čo ak mu Liana môže dať všetko, okrem toho jediného, čo si za peniaze nekúpi?
Má vôbec zmysel púšťať sa do vzťahu, ktorý je vopred odsúdený na zánik? Môže ich ťažká prekážka spojiť, alebo ich navždy rozdelí?

Osud nevyjednáva je v poradí piatou knihou úspešnej slovenskej spisovateľky Michaely Zamari, ktorá sa do povedomia čitateľov dostala už pri vydaní svojho debutu Šéf môjho šéfa v roku 2017. Už samotný autorkin debut zaznamenal medzi čitateľmi veľký úspech, a preto o rok nato si autorka na vlastné náklady vydala jeho pokračovanie – Šéfom môjmu šéfovi. Ďalej nasledovali knihy Posledný džentlmenRozhodnutie, v ktorých autorka ďalej pokračuje v tradícii samovydávania. A ani jej najnovšia kniha nie je výnimkou.
V knihe Osud nevyjednáva sa Michaela Zamari znova vracia k svojej sérii Šéf môjho šéfa, no s menšou zmenou. Autorka v knihe už nerozpráva príbeh Nely a Tomasa, ale zameriava sa na úplne iné postavy, s ktorými sa čitateľ mohol stretnúť v prvých dvoch knihách. A tými postavami sú Johannes a Liana.

Michaela Zamari sa netají tým, že knihu Rozhodnutie považuje za svoj spisovateľský vrchol, poprípade ako knihu, v ktorej si sama sebe nastavila vysokú latku. Ja osobne som sa s jej tvrdením stotožňoval hneď od momentu, keď som knihu dočítal. Dokonca aj to bol jeden z dôvodov, prečo som mal voči autorkinej novinke menší odstup. Jednak to bolo tým, že autorka v Rozhodnutí ponúkla čitateľovi dynamický príbeh, ktorý je okorenený napätím, láskou a vášňou a v konečnom dôsledku si ma príbeh získal do takej miery, že som knihu nedokázal pustiť z rúk. V prípade knihy Osud nevyjednáva som nemal ani poňatia, čo môžem od knihy očakávať. Čo ak kniha nebude taká dobrá, ako boli predošlé knihy v sérii? Čo ak to bude kniha už len zbytočným naťahovaním série, ktorá mala skončiť druhým dielom?
Aj to boli otázky, ktoré som si kládol ešte skôr, než som sa vrhol do samotného čítania knihy. Každopádne, už po prvých prečítaných stranách som zistil, že táto kniha pravdepodobne prekoná všetky autorkine doteraz vydané knihy. A moja predtucha sa aj naplnila.

Dej knihy Osud nevyjednáva tesne nadväzuje na knihu Šéfom môjmu šéfovi.
Nela s Tomasom sa budú brať. Rozhodnú sa tak pre svadbu na súkromnom ostrove v luxusnom rezorte. Spolu so svojimi priateľmi vyrazia o čosi skôr, aby si pred svadbou stihli ešte oddýchnuť, pričom samotným vyvrcholením ich dovolenky má byť samotná svadba. Počas cesty lietadlom na ostrov sa Liana za veľmi vtipných okolností spoznáva s Johanessom. Takmer okamžite medzi nimi preskočí iskra, no trvá hodnú chvíľu, než si k sebe obaja nájdu cestu. Lenže predsa len ich vzťah narazí na jednu zásadnú prekážku. Johannes túži po jednej veci, ktorú mu Liana nemôže dať. Nie je to preto, žeby nechcela, ale preto, že nemôže. Oplatí sa im púšťať sa do takéhoto vzťahu? Alebo ich dané okolnosti ešte viac spoja?

Osud nevyjednáva je presne tou knihou, ktorá si vás získa už na prvých stranách a bude si vás držať až po tie posledné. Michaela Zamari si pre čitateľov pripravila príbeh, ktorý dýcha láskou, vášňou a vzrušením. Jedná sa o naozaj zaujímavé čítanie, počas ktorého sa nebudete nudiť. Autorke sa v knihe podarilo skvelo navodiť atmosféru horúceho leta na tropickom ostrove, vďaka čomu sa čitateľ dokáže omnoho viac ponoriť do príbehu a užiť si ho. Samotná atmosféra z knihy priam až sála, čo považujem za jedno veľké plus. Aj vďaka tomu môžete siahnuť po knihe hocikedy a navodiť si tak príjemnú letnú atmosféru, či už v jari alebo jeseni.

Hoci je táto kniha oddychovým románom, nemožno jej uprieť to, že v nej autorka taktiež rozoberá aj vážnejšie témy. Viac k tomuto nemôžem povedať, pretože by som prezradil podstatnú časť deja, no snáď dodám len toľko, že hoci to môže znieť nereálne, daná vec sa skutočne stala. Na to upozorňuje autorka hneď na začiatku knihy, čiže ak si chcete o danej udalosti zistiť viac, tak to môžete spraviť prostredníctvom internetu. Veď aj o tom hovorí samotný názov knihy. Osud skrátka nevyjednáva a robí si, čo chce.

Kto čítal aspoň jednu knihu od Michaely Zamari vie, že autorka píše veľmi jednoducho a pútavo. Jej texty sa veľmi dobre čítajú, a preto jej tvorbu možno zaradiť k oddychovej literatúre. Kniha Osud nevyjednáva skvelo poukazuje na to, aký pokrok v písaní spravila autorka od vydania knihy Rozhodnutie. Autorke sa podarilo ešte viac vycibriť svoju slovnú zásobu či štylistiku, a preto kniha z hľadiska spracovania pôsobí omnoho hodnotnejšie, ako jej predchádzajúce knihy. Okrem toho autorka využíva menej opisov, viac dialógov a celá kniha má tak rýchly spád, a aj napriek tomu, že má okolo 580 strán, tak ju prečítate naozaj rýchlo.

Hoci ma už dostal do postele, stále na mňa pozeral ako na najsladšiu korisť, ktorú potrebuje mať.
Opakovane.
Moja myseľ i zmysly si z jeho pohľadov spravili živú dýchajúcu mapu. Zabíjalo ma to. Mala som ju stále so sebou, aj keď nebola v dosahu GPS – Johannesových dúhoviek. Zmysly si všetko pamätali a pamäť im neváhala predhodiť patričné pamäťové obrázky.
Potvora.

Michaela Zamari už v knihách ako Šéfom môjmu šéfovi či Rozhodnutie ukázala čitateľom, že vie vytvoriť postavy, ktoré pôsobia reálne a na ktoré sa tak ľahko nezabúda. Príkladom sú Nela a Tomas, Wyatt či Raven. V tejto knihe sa dostali do popredia vedľajšie postavy zo „šéfovskej“ série, ktoré v predchádzajúcich knihách boli zahalené rúškom tajomstva, no tuná sa im dostáva plná pozornosť, vďaka čomu čitateľ postupne odhaľuje ich životné príbehy. Samotné postavy boli znova vykreslené výborne, a musím povedať, že práve Johannes a Liana sa vďaka tejto knihe stali mojimi najobľúbenejšími postavami z celej série. Dokonca až do takej miery, že by som veľmi rád uvítal ďalšiu knihu sledujúcu práve tieto dve postavy.

Osud nevyjednáva je jednoznačne najlepším dielom zo „šéfovskej“ série a nebojím sa povedať, že zároveň aj najlepšou knihou Michaely Zamari. Výborný príbeh, ktorý dopĺňajú vynikajúco vykreslené postavy a štýl, akým je táto kniha napísaná, zabezpečujú čitateľovi pohodové čítanie plné lásky, vášne a vzrušenia. Táto kniha je dôkazom toho, že každá nová kniha Michaely Zamari je lepšia a lepšia. Knihu hodnotím 5/5.

Knihu si môžeš zakúpiť napríklad kliknutím TU.

Rozhovor s autorkou zasa nájdeš TU.