Recenzia: Šéfom môjmu šéfovi - Michaela Zamari

AUTOR: Michaela Zamari
NÁZOV: Šéfom môjmu šéfovi
VYDAVATEĽSTVO: vydané na náklady autorky
ROK VYDANIA: 2018
POČET STRÁN: 496

Možno sa nikdy nemali stretnúť, a možno sú už dávno odsúdení, aby si k sebe našli cestu...
Sled posledných udalostí vrhol na Tomasa Leroya tieň naničhodníka. Tomas je však odhodlaný očistiť svoje meno, hoci Nela ho nechce ani vidieť. Nádejná fotografka je zmätená a tápe, komu a čomu môže skutočne veriť. Svoj záujem sústredí na kariéru a výlety, ktoré si s najlepším priateľom Nikom naplánovali. Napriek tomu, že charizmatický Tomas odišiel z firmy Predictors, aj z jej života, svoje rozhodnutie – koniec sexuálnych benefitov s Nikom, myslí Nela naozaj vážne. Ale zmieril sa so situáciou aj samotný Nik?
Tomas už má plán, ako si zabezpečiť príležitosť porozprávať sa s Nelou a nič nenechá na náhodu. Opäť Nele skríži cestu.
Keď ich iskrivý vzťah znova pookreje, spoločná budúcnosť dostáva zelenú. Bude to však stačiť, aby Nelu nevydesila pravda o Tomasovej minulosti?

Šéfom môjmu šéfovi je v poradí druhá kniha Michaely Zamari – slovenskej spisovateľky, ktorá si pozornosť čitateľov získala už svojím debutom Šéf môjho šéfa. Autorkin debut zaznamenal medzi čitateľmi veľký úspech, vďaka čomu sa dočkal niekoľkých dotlačí a, samozrejme, aj jeho pokračovania, v ktorom autorka uzavrela príbeh Nely a Tomasa. V čom sa táto kniha líši od tej predchádzajúcej, je to, že kniha nevyšla vo vydavateľstve, ale na náklady autorky. Možno povedať, že šlo o celkom riskantný krok, keďže autorka sa rozhodla pre samo náklad hneď po vydaní debutu, no ako ukázal čas, oplatilo sa. Michaela Zamari sa s každou novou knihou stáva čoraz viac známejšou spisovateľkou a dovolím si tvrdiť, že ak sa jej tvorba bude aj naďalej vyvíjať tak, ako doteraz, tak čoskoro bude patriť medzi tie najznámejšie slovenské spisovateľky.

Autorkina prvá kniha Šéf môjho šéfa sa mi páčila, aj napriek tomu, že mi dosť pripomínala celosvetový bestseller Päťdesiat odtieňov sivej. Či už to bolo témou, alebo prostredím. Každopádne, kniha si ma aj tak získala a o to viac som bol zvedavý na pokračovanie. Množstvo pozitívnych recenzii spolu so zadnou stranou obálky knihy sľubovalo pútavé čítanie plné romantiky, erotiky, lásky či humoru. A musím povedať, že obálka ani recenzie neklamú.

Začiatok príbehu knihy Šéfom môjmu šéfovi priamo nadväzuje na koniec príbehu prvej knihy. Sled niekoľkých za sebou idúcich udalostí hral v Tomasov neprospech, vďaka čomu ho Nela považuje za naničhodníka a nechce ho viac vidieť. Avšak, Tomas sa rozhodne očistiť si svoje meno a získať si Nelu späť. Lenže podarí sa mu to? A ak áno, vydržia byť spolu aj napriek ďalším prekážkam, ktoré ich čakajú?

Michaela Zamari dala prostredníctvom tejto knihy príbehu úplne iný rozmer. Vďaka skĺbeniu dvoch samostatných častí do jednej knihy nabral príbeh na komplexnosti a prepracovanosti, čo určite ocenia aj náročnejší čitatelia kníh. Oproti prvému dielu autorka vytvorila omnoho pútavejší príbeh, ktorý je popretkávaný dávkou romantiky, erotiky, napätia, ale taktiež aj humoru. Čitateľ tak počas čítania nie raz narazí na kopec vtipných situácii či momentov, ktoré ho určite pobavia. Lenže to nie je všetko. Zatiaľ čo v prvej knihe autorka šetrila sexuálnymi scénami, ktorých tam bolo len zopár, v tejto knihe sa im venovala viac a detailnejšie, a preto sa s nimi čitateľ stretne omnoho častejšie.

Čo sa mi na tejto knihe veľmi páčilo, bolo to, že sa autorka v omnoho väčšej miere venovala postavám. Kto čítal knihu Šéf môjho šéfa vie, že kniha sa skončila s otvoreným koncom a kopec otázok nebolo zodpovedaných. Zato v tejto knihe sa autorka vracia do minulosti oboch postáv, vďaka čomu sa čitateľ môže s nimi lepšie stotožniť a prehĺbiť si tak k ním vzťah. Autorka tak prináša čitateľom odpovede na všetky otázky a dokonca toho prezrádza o osude postáv viac, ako by čitateľ čakal.

Michaela Zamari píše vynikajúco. Aj napriek tomu, že táto kniha má skoro 500 strán, prečítate ju naozaj rýchlo. Autorka má jednoduchý štýl písania, využíva málo opisov a namiesto toho používa viac dialógov, vďaka čomu má dej rýchly spád. K rýchlemu spádu taktiež dopomáha aj to, že Zamari častokrát strieda napínavé časti s tými vtipnými, alebo aj erotickými.
Čo sa týka postáv, tie sú vykreslené vynikajúco. Svojím správaním či činmi pôsobili postavy dôveryhodne, a preto čitateľ nebude mať pocit, aby boli postavy akési „ploché“. V tejto knihe konečne dostávajú priestor aj vedľajšie postavy, ktoré čitateľ môže bližšie spoznať. Gabi, Marek, Kristy... Toto je len zlomok z postáv, ktoré sa pravidelne objavujú v príbehu a ktoré čitateľ s pribúdajúcimi stranami postupne spoznáva.

Michaela Zamari sa každou novou knihou čoraz viac zlepšuje. O tom niet pochýb. Aj napriek tomu, že som čítal aj novšie autorkine knihy, táto si ma zatiaľ získala najviac. Či už je to prepracovanejším príbehom, alebo výborne vykreslenými postavami. Ak už máte prečítanú knihu Šéf môjho šéfa a rozmýšľate nad tým, či siahnuť aj po tejto, tak rozhodne áno. A ak ste od autorky čítali niečo iné alebo zatiaľ nič a chceli by ste, tak určite siahnite po týchto dvoch knihách. Pre mňa je to zatiaľ to najlepšie, čo autorka napísala. Knihu hodnotím 5/5.

Knihu si môžeš zakúpiť napríklad kliknutím TU