Recenzia: Šéf môjho šéfa - Michaela Zamari

AUTOR: Michaela Zamari
NÁZOV: Šéf môjho šéfa
VYDAVATEĽSTVO: MERIDIANO-press / Moderné romány
ROK VYDANIA: 2017
POČET STRÁN: 368

Sympatická a ambiciózna Nela má za sebou pohnutú minulosť. Budúcnosť však vidí ružovo – má prácu, ktorá ju baví, šéfa, s ktorým si rozumie, a nezáväzného priateľa s výhodami.
Jej pokojný život sa nečakane otrasie v základoch, keď do firmy Predictors , kde pracuje, vstúpi jeden z jej vrcholových manažérov, Tomas Leroy. Jeho prílišná náklonnosť k nej ju nielen desí ale okamžite v nej vyvolá množstvo otázok.
Kto je v skutočnosti šéf jej šéfa a čo je pravým dôvodom jeho príchodu? Čaká ju obdobie citových turbulencií alebo je len zbytočne podozrievavá? Zmätená Nela je odhodlaná dopátrať sa pravdy, ale na Leroya, je zdá sa, krátka....

Ak by sa ma niekto spýtal, čo mám najradšej na čítaní kníh, tak moja odpoveď by bola jasná: objavovanie tvorby nových, či menej známych slovenských spisovateľov.
Posledný rok čítam čím ďalej, tým viac práve knihy od slovenských spisovateľov, pričom po knihách od zahraničných autorov siahnem čoraz menej. A práve vďaka tomu som objavil množstvo skvelých slovenských spisovateľov, medzi ktorými je napríklad: Marta Fartelová, Katarína Holetzová, Michaela Ella Hajduková a po novom aj Michaela Zamari.
Michaela Zamari je slovenská spisovateľka, ktorá minulý rok debutovala knihou Šéf môjho šéfa. Ide o prvú knihu z romanticko-erotickej dvojdielnej série, ktorá vyšla vo vydavateľstve Moderné romány. Ešte pred tým, ako som sa pustil do čítania knihy, moje pocity z knihy boli zmiešané. Nemal som ani poňatia o tom, čo môžem od knihy očakávať a bol som viac ako presvedčený, že ma kniha sklame. Predsa len, kniha je zameraná na inú cieľovú skupinu čitateľov, a preto bolo viac než pravdepodobné, že ma kniha nezaujme. No aj tak som sa na knihu tešil a musím povedať, že kniha sa mi páčila.

Kniha Šéf môjho šéfa je príbehom Nely - mladého dievčaťa, ktoré študuje na vysokej škole právo a popri tom pracuje vo firme Predictors. Má šéfa Richarda, ktorého vo veľkej miere uznáva a do istej miery je pre ňu akýmsi vzorom. No všetko sa zmení v jeden deň, kedy do firmy prichádza jeden z jej manažérov - Tomas Leroy, ktorý k Nele začne prechovávať prílišnú náklonnosť. Lenže, kto je ten neznámy muž, ktorý toho o Nele vie tak veľa a pritom sa predtým nikdy nestretli?

Nutno povedať, že Michaela Zamari vie, ako zaujať. Hoci názov, anotácia a obálka knihy môžu v čitateľovi evokovať to, že pôjde o slovenskú verziu Päťdesiat odtieňov sivej, no nie je to až taká pravda. Aj keď začiatok knihy je tak trocha inšpirovaný bestsellerom spred troch rokov, kniha do značnej miery ponúka diametrálne odlišný príbeh, ktorý nemusí osloviť každého čitateľa. Autorka si za ústrednú tému príbehu zvolila vzťah medzi vrcholovým manažérom Tomasom a pravou rukou šéfa nadnárodnej spoločnosti Nelou.
Na prvý pohľad sa môže zdať, že vzťah medzi Nelou a Tomasom bude láskou na celý život, no nie je to tak. Tým, že je Nela emocionálne nestabilná osoba, ktorá Tomasa raz chce a raz nie...proste, budúcnosť ich vzťahu nie je istá. Dokonca ani samotné správanie Tomasa nepomáha ich vzťahu. S každou ďalšou kapitolou je Tomas čím ďalej, tým viac zvláštnejší a tajomnejší. A práve vďaka Tomasovmu zvláštnemu správaniu sa autorke podarilo vytvoriť pútavý dej, ktorý obsahuje z každého rožku trošku - je tak trocha zaujímavý, tak trocha napínavý, tak trocha romantický a tak trocha aj erotický... V skratke, príbeh je prvkovo vyvážený.

Šéf môjho šéfa je jednou z tých kníh, ktorá neprekypuje obrovským množstvom postáv. Okrem Nely a Tomasa kniha obsahuje ešte niekoľko postáv, ktoré sa tam pravidelne opakujú, a taktiež sú tam aj postavy, ktoré sa v knihe spomínajú len raz. A práve vďaka tomu si mená postáv zapamätáte omnoho rýchlejšie a budete mať v menách postáv omnoho lepší prehľad.
Nato, že ide o prvotinu, postavy boli veľmi dobré vykreslené, či už z hľadiska vonkajšej alebo vnútornej charakteristiky. Aj napriek tomu, že kniha nemá veľa postáv, nenašiel som si medzi nimi žiadnu, ktorá by mi bola sympatická. Nela a Tomas ma svojím správaním a zmýšľaním neskutočne iritovali a ostatné postavy sa do deja nezapájali až tak, aby som si k ním dokázal vytvoriť nejaký vzťah.

Kniha bola napísaná celkom dobre - teda, na pomery debutu až veľmi dobre. Príbeh bol napísaný jednoducho, mal rýchly spád a nemal žiadne zbytočné opisy. No čo by som knihe vytkol, je to, že niektoré kapitoly končili tam, kde by končiť nemali. Miestami mi to pripadalo, ako keby jedna dlhá kapitola bola rozseknutá na dve kratšie. Autorka sa tým pravdepodobne snažila navodiť väčšie napätie, no nie vždy to fungovalo.

Šéf môjho šéfa je kniha, ktorá nemusí zaujať každého. Romanticko-erotický príbeh manažéra Tomasa a študentky Nely je veľmi zaujímavým debutovým počinom, no to, či by sa vám kniha páčila, budete musieť zistiť vy. Mne sa kniha páčila a som veľmi zvedavý na to, čo ponúkne pokračovanie. Knihu hodnotím 4/5.

Knihu kupuj TU